Brexit. IATA naciska, by samoloty przygotowały plan awaryjny  Ze świata

Brexit może uderzyć w pasażerów. "Linie lotnicze muszą mieć plan awaryjny"

Brexit nie wydaje się być dobrą wiadomością dla gałęzi lotniczej. Jeśli cokolwiek ograniczy jego skutki, będzie to dobra wiadomość dla miarki lotniczych - powiedział szef generalny Zrzeszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) Alexandre de Juniac.

- Odrzucić jesteśmy zwolennikami zamykania granic i protekcjonizmu handlowego przy oderwaniu od globalizacji a mianowicie powiedział w środę szef generalny IATA w Genewie w trakcie prezentacji najnowszej prognozy dla branży lotniczej.

Brexit a lotnictwo

Szef IATA wskazał, że przy ostatnich kilku latach wartość globalizacji została zakwestionowana.

- To głęboko niepokojące, musimy dążyć do ogromniejszej globalizacji. Ale nie zostanie to osiągnięte dzięki polityce protekcjonistycznej lub wojnom handlowym. Dobrobyt będzie pochodził spośród granic, które są otwarte dla ludzi i handlu. To niezbędny warunek, by lotnictwo najlepiej służyło globalnemu rozwojowi gospodarczemu i społecznemu. Brexit jest związany z tym ogólnym tematem. Nie zaakceptować mamy specjalnego wglądu po to, jak to się stanie. Ale wiemy, hdy przemysł potrzebuje większej czytelności niż obecnie - mówił.

Zrzeszenie podkreśla, że sytuacja w sprawie brexitu jest dynamiczna, a pasażerowie i samoloty muszą dysponować tak zwany plan awaryjny. Szczególnie na wypadek, jeżeli Wielka Brytania opuści UE, tak aby później uniknąć zakłóceń, jakie mogą powstać w branży. Chodzi, pośród innymi o formalności celne, czy kontrolę paszportową.

Tusk "wysłucha jak i również przyjmie wnioski". W czwartek ostatni szczyt unijny

- W brytyjskim parlamencie odrzucić ma konsensusu co do bieżącego porozumienia Wielkiej Brytanii spośród UE, a rząd brytyjski zapowiedział, że będzie próbował renegocjować to, które uzyska akceptację parlamentu. Niestety opóźnienie to powoduje większą wątpliwość dla lotnictwa. Dlatego należy rozważyć umowę, która utworzy warunki do dwuletniej transformacji. Aby uniknąć poważnych zakłóceń dla linii lotniczych i pasażerów samolotów, rząd Uk i parlament muszą rozwikłać ten impas - powiedział wiceszef IATA na Europę Rafael Schvartzman.

Wielka Brytania powinna opuścić Unię Europejską 29 marca 2019 roku.

Unijny szczyt

Na czwartek szef Porady Europejskiej Donald Tusk zwołał szczyt UE w kwestii brexitu. Szef Rady Europejskiej stwierdził, że nie posiada mowy o renegocjacji porozumienia UE z Wielką Brytanią, podkreślając, że jest zdecydowany rozmawiać o tym, jak ułatwić Brytyjczykom ratyfikację umowy.

Najnowsza próba renegocjacji porozumienia w sprawie wyjścia wraz ze Wspólnoty związana jest z poniedziałkową decyzją brytyjskiego rządu o odłożeniu w czasie głosowania w Izbie Gmin nad przyjęciem treści umowy. Brytyjska premier Theresa May obawiała się wysokiej porażki przy parlamencie, która osłabiłaby do niej pozycję.

W środę brytyjska premier Theresa May podkreśliła, że osiągnięcie porozumienia w sprawie warunków rozwiązania Wielkiej Brytanii z UE "jest w interesie narodowym" i wskazała, że "jest w naszym zasięgu". - Musimy zrealizować wolę wyrażoną w referendum - dodała.

IATA zrzesza 290 linii lotniczych, w poniższym PLL LOT. Zapewnia ponad 82 procent światowego ruchu lotniczego.

Autostrady bez bramek? «Nie ważne jest, żeby ludzie klęli z powodu korków» Informacje