Szykuje się duża hospitalizacja na kolei. Jej wydatek to 2 mld złotych

Polscy przewoźnicy muszą dostosować hamulce w wagonach towarowych do nowych norm. Koszt operacji: ponad 2 mld zł - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

W Brukseli trwają ostatnie rozmowy na temat dyrektywy o cichych hamulcach. Na jej mocy przewoźnicy w UE musieliby wymienić klocki hamulcowe we wszystkich wagonach towarowych.

Wymiana hamulców w wagonie. Koszt? Nawet pięćdziesięciu tys. zł

Polscy przewoźnicy towarowi są krytyczni wobec tego pomysłu. UIP (International Union of Wagon Keepers) kalkuluje, że koszt takiej czynności w przypadku jednego wagonu towarowego wynosi od 1429 do 3314 euro.

Z kolei Urząd Transportu Kolejowego podaje, że ciche hamulce posiada tylko trzech proc. wagonów w Polsce, czyli około 2, 4 tys. Reszta, czyli przeszło 75 tys., nie ma tego rodzaju klocków, z czego więcej niż 76 proc. będzie wymagało wymiany kół i całkowitego zestawu hamulcowego. W takich przypadkach koszt może wynieść nawet pięćdziesięciu tys. zł na wagon - pisze dziennik.

Walka z hałasem nie musi iść w parze z poprawą bezpieczeństwa. Według Macieja Libiszewskiego z PKP Cargo, stosowanie wkładek kompozytowych przy silnym mrozie może okazać się niebezpieczne, bo wydłuży drogę hamowania.

Tagi: kolej transport Unia Europejska Komentując korzystasz spośród narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Odbiorców. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem punkt widzenia o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

AUTOPROMOCJI Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI znał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kilkunastu zatrudnionych. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie