Sprawdź sam: jak przejrzeć raport LexisNexis i naprawić błędy

Category: Które Mogą
17 lutego 2021

Możesz nie wiedzieć zbyt wiele o LexisNexis, ale szanse są dużym agregatorem, a sprzedawca danych konsumenckich wie dużo o tobie.

Według swojej strony internetowej LexisNexis sprzedaje około 150 różnych raportów na temat konsumentów takich jak Ty. Firmy wykorzystują te informacje, aby dowiedzieć się, czy zatwierdzić Twój dom lub inną pożyczkę, odnowić ubezpieczenie lub zaoferować Ci pracę, a także przy innych decyzjach, które mają wpływ na Twoje finanse. I podobnie jak tradycyjne raporty kredytowe z Experian, Equifax i TransUnion, plik LexisNexis może zawierać błędy, takie jak nieaktualne informacje lub dane o kimś innym.

Te błędy mogą mieć poważne konsekwencje, o czym przekonał się Thomas Tolbert. Mieszkaniec Florydy nie posiada motocykla, ale kiedy zmienił firmę ubezpieczeniową na początku tego roku, jego składka prawie się podwoiła w oparciu o incydent, który rzekomo miał na jednym z nich, mówi. (Aby przeczytać więcej o historii Tolberta, zobacz część pierwszą tej serii).

Tolbert mówi, że ostatecznie prześledził złe informacje do jego Comprehensive Loss Underwriting Exchange lub CLUE auto report, zbiór danych, które LexisNexis sprzedaje ubezpieczycielom samochodowym, aby pomóc im zatwierdzać klientów i ustalać składki. Raport CLUE i inne podobne raporty mogą usprawnić proces zatwierdzania produktów finansowych, co zazwyczaj jest dobrą rzeczą. Ale w tym przypadku LexisNexis przydzielił do swojego raportu motocykl należący do innego Thomasa Tolberta. (Drugiego Tolberta nie można znaleźć w celu skomentowania).

Zgodnie z raportem, który Tolbert dostarczył firmie NerdWallet, obaj mężczyźni mieszkają na Florydzie i kiedyś korzystali z usług tego samego ubezpieczyciela. Mają różne inicjały środkowe i różne adresy domowe. Tolbert mówi, że ta sytuacja zmusiła go do zmniejszenia zasięgu i rezygnacji z niego przez pewien czas. A czas, który spędza na dyskutowaniu z raportem, to czas, którego nie może poświęcić pracy na rynku nieruchomości.

Stracony czas i wysoka premia „wyciągają pieniądze z kieszeni – mówi.

W pisemnym oświadczeniu rzeczniczka LexisNexis Jennifer Grigas Richman odmówiła komentarza w konkretnych przypadkach, ale podkreśliła, że ​​procedury firmy dotyczące danych spełniają lub przewyższają wymagania branżowe i regulacyjne. „Nie możemy wystarczająco podkreślić naszego zaangażowania w dokładność, mówi.

Niemniej jednak sytuacje takie jak ta pokazują, dlaczego warto okresowo przeglądać plik LexisNexis i poprawiać wszelkie błędy, tak jak w przypadku raportu kredytowego. Oto jak:

1. Zamów kopię pliku LexisNexis

Jeśli sprawdzasz swój pierwszy raz, rozważ poproszenie o „ujawnienie wszystkich plików za darmo na stronie internetowej firmy. Nawet plik, w którym nic się nie dzieje, może mieć 50 stron lub więcej. Będzie zawierał kopie kilku raportów, które LexisNexis opracuje na Twój temat, które mogą obejmować raporty dotyczące pojazdów i nieruchomości CLUE. (Oto przykład tego, jak może wyglądać Twój automatyczny raport CLUE i kilka wskazówek, jak go czytać.) Zgodnie ze swoją witryną LexisNexis powinien rozpatrzyć Twoje żądanie w ciągu około 15 dni od jego otrzymania.

Ponieważ raporty LexisNexis dla firm są tworzone na zamówienie – a firma prawdopodobnie nie dostarczy kopii wszystkich z nich – to, co otrzymasz, niekoniecznie będzie dokładnie takim raportem, jaki otrzyma firma. Mimo to raporty mogą ujawnić poważne błędy w Twojej dokumentacji.

2. Przejrzyj plik i popraw błędy

Jeśli znajdziesz błąd w swoim zgłoszeniu, rozpocznij proces sporu, dzwoniąc lub wysyłając wiadomość e-mail do LexisNexis. Firma prześle następnie dokumenty do wypełnienia, w tym prośbę o identyfikację.

Kiedy zwrócisz te dokumenty, zechcesz dołączyć kopię swojego raportu, w którym odnotowano błędy, oraz list wyjaśniający, dlaczego uważasz, że informacje są błędne. W przypadku każdego błędu spróbuj przedstawić dokumentację jako dowód. Na przykład, jeśli raport LexisNexis błędnie mówi, że brałeś udział w wypadku samochodowym, dołącz dowody, że nie byłeś w okolicy, w której rzekomo miał miejsce wypadek. Może to być pokwitowanie ze sklepu spożywczego odległego o 100 mil, notatka od pracodawcy stwierdzająca, że ​​byłeś w pracy lub list od ubezpieczyciela samochodowego, który twierdzi, że nie ma w rejestrze tego zdarzenia.

Na przykład Tolbert był w stanie uzyskać list od swojego poprzedniego ubezpieczyciela, w którym stwierdził, że nie brał udziału w incydencie z motocyklem.

Paul Stephens, dyrektor ds. Polityki i rzecznictwa w organizacji Privacy Rights Clearinghouse z siedzibą w San Diego, sugeruje, że konsumenci nie pozostawiają LexisNexis zbadania błędów. James Francis, prawnik konsumencki z siedzibą w Filadelfii, który prowadził wiele procesów sądowych przeciwko LexisNexis, dodaje, że stwierdzenie, że jesteś otwarty na postępowanie sądowe, może pomóc firmie przekazać, jak poważnie traktujesz błędy w swoich aktach.

3. Wyślij dokumenty – i czekaj

Po zakończeniu dochodzenia LexisNexis wyśle ​​Ci wyrok. Według strony internetowej firmy może minąć około 35 dni od momentu otrzymania przez firmę dokumentacji dotyczącej sporu do czasu otrzymania odpowiedzi.

Tolbert mówi, że przedstawiciel LexisNexis powiedział mu, że zbadanie jego roszczenia zajmie 30 do 60 dni. Mówi, że jego spór został początkowo rozstrzygnięty w tym czasie.

4. Odmowa? Szukaj pomocy gdzie indziej


Należy pamiętać, że sprawy mieszane, podobnie jak większość spraw cywilnych, zazwyczaj są rozstrzygane, a wypłaty są różne, według prawnika konsumenckiego Kristi Kelly z Wirginii.

Nawet jeśli usuniesz informacje z raportu, może to nie być koniec historii. Kiedy Tolbert próbował ponownie zmienić ubezpieczyciela, mówi, że początkowo oferowano mu około 370 dolarów miesięcznie na swoje samochody. Dodaje jednak, że ten cytat został wkrótce skorygowany do około 620 dolarów, ponieważ ponownie został pomieszany z tą samą osobą.

Tolbert mówi, że zamiast próbować ponownie tradycyjnego procesu sporu z LexisNexis, służył firmie z zamiarem wniesienia pozwu. W czerwcu powiedział, że nie otrzymał odpowiedzi.

„Po prostu przeraża mnie to, że mają taką moc, która w zasadzie zrujnuje komuś życie, przy bardzo niewielkich możliwościach regresu – mówi Tolbert. „Chcę tylko raz na zawsze rozwiązać ten problem i móc dalej żyć.

O autorze

Alice Holbrook

Alice Holbrook zajmuje się bankowością dla NerdWallet od 2017 roku. Jej prace były prezentowane w USA Today, MarketWatch, Newsweek i The Washington Post. Czytaj więcej

Zabierz NerdWallet w podróż

Aplikacja NerdWallet może pomóc w sprytnych ruchach pieniężnych – z kanapy na dojazdy.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy