SBA wydaje wytyczne dotyczące wybaczania pożyczek PPP, kilka nowych zasad: co musisz teraz wiedzieć

Category: Małych Firm
17 lutego 2021

SBA właśnie wydał długo oczekiwane wytyczne, pozwalające pożyczkobiorcom ubiegać się o umorzenie ich pożyczek w ramach programu ochrony wypłaty („PPP). Nowe wytyczne wdrażają najbardziej kuszący aspekt inicjatywy pożyczkowej zawartej w ustawie CARES dla małych firm i osób samozatrudnionych – umorzenie pożyczek. Wniosek SBA o umorzenie pożyczki zawiera szczegółowe instrukcje dla pożyczkobiorców i obliczenia umorzenia pożyczki w ramach PPP. Jest to mile widziane wydarzenie dla małych firm, z których wiele już zaczęło wydawać swoje fundusze PPP i stosowało się do prywatnych i nieformalnych wskazówek i zasobów, czekając na oficjalne dyrektywy SBA.

Zgodnie z nowymi procedurami pożyczkobiorca musi zażądać umorzenia wpływów z pożyczki PPP, składając formularz SBA 3508, Wniosek o wybaczenie pożyczki w ramach programu ochrony płatności . Wniosek składa się z czterech elementów: (1) Formularz kalkulacji umorzenia pożyczki PPP; (2) harmonogram A PPP; (3) arkusz roboczy harmonogramu A PPP; oraz (4) (opcjonalny) Formularz danych demograficznych pożyczkobiorcy PPP. Pożyczkobiorcy są zobowiązani do przedłożenia pożyczkodawcy pozycji (1) i (2).

Pożyczkobiorcy posiadający pożyczki PPP powyżej 2 mln USD. Formularz SBA 3508 wymaga, aby pożyczkobiorca, który wraz ze swoimi podmiotami powiązanymi otrzymał zagregowane fundusze PPP przekraczające 2 miliony USD, zaznaczył pole ostrzegające SBA o wielkości łącznej pożyczki. Przepis ten dotyczy pożyczek PPP, o których Departament Skarbu już ostrzegł, że przeprowadzi audyt. W szczególności jednak instrukcje zawarte w formularzu wyraźnie ograniczają obowiązek zaznaczenia tego pola ostrzegawczego do pożyczek zagregowanych z podmiotami powiązanymi „w zakresie wymaganym na podstawie tymczasowych przepisów SBA dotyczących podmiotów stowarzyszonych wydanych 15 kwietnia 2020 r.. Oznacza to, że pożyczkobiorcy nadal będą musieli zinterpretować znaczenie tych reguł przynależności, aby zdecydować, czy zaznaczyć to pole. Wielu pożyczkobiorców – i prawie wszyscy powinni – zwrócić się o poradę prawną w odniesieniu do zasad afiliacji, w których mają one potencjalnie zastosowanie.

Mężczyzna znajduje 9-karatowy diament. IRS ustala – i podatki – człowiekaPrzewodnik zwykłego podatnika po niezwykłej historii zeznań TrumpaPrezydent Trump wykorzystał straty z wynajmu, aby zmniejszyć swój dochód podlegający opodatkowaniu: ale czy możesz?Koszty wybaczalne. Wytyczne SBA obejmują cztery szerokie kategorie kosztów, które kwalifikują się do umorzenia: (1) koszty wynagrodzeń; (2) spłaty odsetek od hipoteki biznesowej; (3) opłaty za wynajem lub dzierżawę przedsiębiorstwa; oraz (4) opłaty za media biznesowe. Z zastrzeżeniem pewnych wyjątków, odpuszczenie kosztów poniesionych w związku z tymi pozycjami jest ogólnie dostępne w „Okresie objętym ubezpieczeniem pożyczkobiorcy, czyli ośmiotygodniowym okresie rozpoczynającym się w dniu wypłaty pożyczki PPP. Zgodnie z wcześniejszymi wytycznymi SBA wymaga, aby co najmniej 75% umorzonej kwoty przypadało na koszty wynagrodzeń. W tym artykule szczegółowo omówiono każdą kategorię poniżej.

Koszty listy płac. Wytyczne SBA pozwalają pożyczkobiorcy PPP odliczyć koszty wynagrodzeń „zapłacone lub „poniesione w ośmiotygodniowym okresie objętym gwarancją pożyczkobiorcy (lub w alternatywnym okresie objętym ubezpieczeniem). Zgodnie z wytycznymi koszty wynagrodzeń uznaje się za zapłacone w dniu wypłaty wypłaty lub w dniu rozpoczęcia przez pożyczkobiorcę transakcji kredytowej ACH. Koszty wynagrodzeń uważa się za poniesione w dniu, w którym pracownik otrzymał wynagrodzenie. Rozróżnienie to zapewnia pracodawcom pewną elastyczność w zakresie planowania wykorzystania środków PPP.

Koszty wynagrodzeń poniesione, ale niezapłacone w ostatnim okresie rozliczeniowym pożyczkobiorcy w okresie objętym ubezpieczeniem (lub alternatywnym okresie rozliczeniowym) kwalifikują się do umorzenia, jeżeli pożyczkobiorca zapłaci je do następnej regularnej daty wypłaty. W przeciwnym razie wytyczne SBA wymagają, aby koszty wynagrodzeń były opłacane w okresie objętym ubezpieczeniem (lub w alternatywnym okresie objętym ubezpieczeniem), aby się zakwalifikować.

SBA przewiduje alternatywny okres rozliczeniowy, który jest przeznaczony dla pożyczkobiorców z dwutygodniowym (lub częstszym) harmonogramem płac, umożliwiając im obliczenie kwalifikujących się kosztów wynagrodzeń przy użyciu ośmiotygodniowego okresu rozpoczynającego się pierwszego dnia ich pierwszego okresu rozliczeniowego po wypłacie wpływów z PPP. Pożyczkobiorcy, którzy zdecydują się na alternatywny okres rozliczeniowy, nadal są zobowiązani do korzystania ze standardowego okresu objętego ubezpieczeniem w przypadku innych kosztów.

Odszkodowanie pieniężne. Zgodnie z wytycznymi SBA, całkowita kwota rekompensaty pieniężnej, która kwalifikuje się do przebaczenia dla każdego pracownika, nie może przekroczyć rocznej pensji w wysokości 100 000 USD, proporcjonalnie do Okresu objętego ubezpieczeniem; to znaczy nie może przekroczyć 15 385 USD. W tym celu „odszkodowanie pieniężne obejmuje sumę pensji brutto, wynagrodzenia brutto, napiwków brutto, prowizji brutto, płatnego urlopu (urlop, urlop rodzinny, zwolnienie lekarskie lub chorobowe, z wyłączeniem urlopu objętego ustawą o reagowaniu na koronawirusa w rodzinie) oraz zasiłki z tytułu zwolnienia lub separacji wypłacone lub poniesione w Okresie objętym ubezpieczeniem lub w okresie objętym alternatywną listą płac.

Koszty wynagrodzeń bezgotówkowych. Wytyczne SBA rozróżniają między kosztami wynagrodzeń z tytułu wynagrodzeń gotówkowych a kosztami wynagrodzeń z tytułu odszkodowań bezgotówkowych. To pierwsze podlega proporcjonalnemu limitowi omówionemu powyżej. Ta ostatnia (bezgotówkowa rekompensata) nie jest. Koszty wynagrodzeń bezgotówkowych obejmują następujące pozycje:

  • Łączna kwota zapłacona przez pożyczkobiorcę z tytułu składek pracodawcy na pracownicze ubezpieczenie zdrowotne, w tym składki pracodawcy na grupowy program ubezpieczenia zdrowotnego sponsorowanego przez pracodawcę, który jest sam ubezpieczony, ale z wyłączeniem wszelkich składek przed lub po opodatkowaniu płaconych przez pracowników.
  • Całkowita kwota zapłacona przez pożyczkobiorcę z tytułu składek pracodawcy na pracownicze programy emerytalne, ale z wyłączeniem wszelkich składek przed lub po opodatkowaniu wpłacanych przez pracowników.Całkowita kwota zapłacona przez pożyczkobiorcę z tytułu podatków stanowych i lokalnych pracodawcy, obliczonych na podstawie odszkodowania pracowniczego (np. Stanowy podatek od bezrobocia), z wyłączeniem podatków potrącanych z zarobków pracowników.Odszkodowanie dla właścicieli. Wytyczne SBA pozwalają na umorzenie kwot wypłaconych właścicielom (np. Właścicielom-pracownikom, osobie prowadzącej działalność na własny rachunek lub komplementariuszowi). Kwota podlegająca przebaczeniu jest ograniczona do niższej z (1) 15 385 USD (równowartość 100 000 USD na rok w ciągu ośmiu tygodni) dla każdej osoby lub (2) równowartości ośmiotygodniowego odszkodowania przysługującego właścicielowi w 2019 r., W zależności od tego, która z tych wartości jest niższa.

    Kwalifikujące się koszty niezwiązane z wynagrodzeniem. Koszty niezwiązane z wynagrodzeniem kwalifikujące się do wybaczenia obejmują następujące kategorie:

    • Zobowiązania z tytułu hipoteki objętej ubezpieczeniem. Kwota spłat odsetek z tytułu kredytu hipotecznego na cele biznesowe w Okresie objętym ubezpieczeniem z tytułu wszelkich zobowiązań z tytułu hipoteki biznesowej na nieruchomościach lub majątku osobistym zaciągniętych przed 15 lutego 2020 r. Wytyczne definiują „spłaty odsetek od kredytu hipotecznego na cele biznesowe jako spłatę odsetek (bez przedpłaty lub spłaty kapitału ) na wszelkich zobowiązaniach związanych z hipoteką biznesową na nieruchomościach lub majątku osobistym zaciągniętych przed 15 lutego 2020 r.
    • Zobowiązania do czynszu objętego ubezpieczeniem. Kwota czynszu najmu biznesowego lub opłat leasingowych za nieruchomość lub majątek osobisty w Okresie Objętym na podstawie umów najmu obowiązujących przed 15 lutego 2020 r.Objęte płatności za media. Kwota opłat za media biznesowe w Okresie objętym usługą dla przedsiębiorstw użyteczności publicznej, dla których świadczenie usług rozpoczęto przed 15 lutego 2020 r. Wytyczne definiują „płatności za media biznesowe jako płatności biznesowe za usługę dystrybucji energii elektrycznej, gazu, wody, transportu, telefonu lub dostęp do internetu, dla którego usługa została uruchomiona przed 15 lutego 2020 r.Wytyczne SBA przewidują ponadto, że kwalifikujący się koszt niezwiązany z wynagrodzeniem musi być (1) „zapłacony lub (2) „poniesiony w Okresie objętym usługą i opłacony w następnym zwykłym terminie rozliczeniowym lub przed nim, nawet jeśli data rozliczenia przypada po Kropka. Ponadto SBA stanowi, że kwalifikowalne koszty niezwiązane z wynagrodzeniem nie mogą przekraczać 25% całkowitej kwoty umorzenia.

      Ograniczenia. Wytyczne wdrażają również ograniczenia przebaczenia określone w ustawie CARES.

      Zmniejszenie średniego ekwiwalentu pełnego czasu pracy. Ustawa CARES przewidywała, że ​​ulga z tytułu umorzenia pożyczkobiorcy jest ograniczona w przypadku zmniejszenia średniej liczby pracowników w pełnym wymiarze czasu pracy w Okresie objętym usługą w porównaniu z poprzednim okresem odniesienia. Innymi słowy, Kongres chciał, aby pracodawca utrzymywał swoją siłę roboczą, zanim pozwoli na umorzenie pełnych wpływów z PPP. Nowe wytyczne stanowią jednak, że pożyczkobiorca jest zwolniony z tej obniżki, jeżeli ma zastosowanie nowa obniżka FTE w ramach programu Safe Harbor.

      Wytyczne SBA zawierają zasady obliczania średniego ekwiwalentu pełnego czasu pracy (EPC). Pożyczkobiorca wprowadza średnią liczbę godzin płatnych tygodniowo dla każdego pracownika w Okresie objętym usługą lub w alternatywnym okresie obowiązywania listy płac, dzieli przez 40 i zaokrągla sumę do najbliższej dziesiątej. Maksymalna dla każdego pracownika jest jednak ograniczona do 1,0. Wytyczne przewidują również, że metoda uproszczona, która przypisuje 1,0 dla pracowników, którzy pracują 40 godzin lub więcej tygodniowo, i 0,5 dla pracowników, którzy pracują mniej godzin, może być stosowana przy wyborze pożyczkobiorcy.

      Wyjątki dotyczące redukcji etatów. Wytyczne SBA zawierają kilka wyjątków od zasad ograniczenia przebaczenia. Jeden wyjątek stanowi, że pożyczkobiorca nie jest karany za obniżki etatów wynikające z następujących okoliczności: (1) obniżki związane z pozycjami, dla których pożyczkobiorca złożył w dobrej wierze pisemną ofertę ponownego zatrudnienia pracownika w Okresie objętym usługą lub Okres obowiązywania listy płac, który został odrzucony przez pracownika; oraz (2) obniżki dotyczące pracowników, którzy w Okresie objętym usługą lub w alternatywnym okresie rozliczeniowym (a) zostali zwolnieni z jakiegoś powodu, (b) dobrowolnie zrezygnowali lub (c) dobrowolnie zażądali i otrzymali redukcję godzin pracy.

      Bezpieczna przystań dotycząca redukcji etatów. Wytyczne SBA uznają również bezpieczną przystań, która zwalnia niektórych pożyczkobiorców od utraty możliwości umorzenia pożyczki w oparciu o obniżony poziom zatrudnienia w FTE. W ramach tej bezpiecznej przystani pożyczkobiorca jest zwolniony z obniżenia umorzenia pożyczki w oparciu o pracowników FTE, jeżeli spełnione są oba poniższe warunki: (1) pożyczkobiorca zmniejszył liczbę pracowników w przeliczeniu na pełne etaty w okresie od 15 lutego 2020 r. Do kwietnia 26, 2020; oraz (2) pożyczkobiorca, nie później niż do 30 czerwca 2020 r., przywrócił jego poziom zatrudnienia w przeliczeniu na pełne etaty do poziomu etatu, który istniał w okresie wypłaty pożyczkobiorcy obejmującym 15 lutego 2020 r.

      Obniżka wynagrodzenia / stawki godzinowej. Ustawa CARES zmniejsza kwotę umorzenia pożyczki pożyczkobiorcy, jeżeli pracodawca obniża określone wynagrodzenie pracowników. Zgodnie z tą zasadą faktyczna kwota umorzenia pożyczki może zostać zmniejszona, jeśli wynagrodzenie lub wynagrodzenie godzinowe niektórych pracowników było niższe w okresie objętym gwarancją lub w alternatywnym okresie rozliczeniowym w porównaniu z okresem od 1 stycznia 2020 r. Do 31 marca 2020 r. obniżka dotyczy tylko pracowników, których wynagrodzenia lub stawki godzinowe zostały obniżone o więcej niż 25% w okresie objętym usługą lub w alternatywnym okresie rozliczeniowym w porównaniu z okresem od 1 stycznia 2020 r. do 31 marca 2020 r. O ile nie wspomniano w nowych wytycznych , ta obniżka zasadniczo nie dotyczy pracowników z wynagrodzeniem przekraczającym 100 000 USD.

      Małe firmy mogą znaleźć tutaj wyczerpujące wskazówki dotyczące PPP i ustawy CARES.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy