Alior Banki i PKO BP ostrzegają przed hakerami  Pieniądze

Oszuści znów w natarciu. Banki ostrzegają klientów

Alior Bank ostrzega klientów zanim nowym zagrożeniem - oszuści podmieniają stronę internetową agencji bankowej. Jak napisano, dotyczy to większości banków w Polsce. Tymczasem przed aktywnością dokuczliwego oprogramowania, atakującego telefony ostrzegł w piątek PKO Pula Polska.

"Obserwujemy, hdy przestępcy przeprowadzają ataki na komputery użytkowników bankowości internetowej, w wyniku których wyekwipowania klientów zostają zarażone złośliwym oprogramowaniem" - ostrzega Alior Bank.

Wielkie banki typują zwycięzcę mundialu, Polska "czarnym koniem" mistrzostw

Jak głosi komunikat, przestępcy podmieniają w przeglądarce www użytkownika strony systemów bankowości internetowej większości banków w Polsce.

Alior przypomniał też zasady bezpiecznego logowania do internetowego konta. "Przed zalogowaniem zwróć uwagę na portki adresu w przeglądarce – w przypadku prawdziwej witryny banku powinna się tam pojawić nazwa 'Alior Bank SA (PL)'" - napisano.

"Złośliwe oprogramowanie może zmieniać certyfikat dla witryny internetowej banku, przez jak pasek adresowy nie uwzględnia całkowitej nazwy banku" - pisze bank. "Jeśli proces logowania wygląda inaczej niż zwykle (np. trwa znacznie dłużej, pojawiają się nowe okienka, wymagana jest dodatkowa weryfikacja, identyfikacja itp. ), być może to świadczyć o infekcji Twojego komputera" - ostrzeżono.

W razie którychkolwiek bądź wątpliwości, bank radzi kontakt z infolinią.

Źródło: Alior Bank Właściwa strona z nazwą agencji bankowej

Na urządzeniach mobilnych

Kto oferował obligacje GetBack? Lista banków

Tymczasem przed aktywnością złośliwego oprogramowania, atakującego telefony komórkowe ostrzegł w piątek PKO Bank Nasz kraj. "Program podszywa się pod spodem wtyczkę Adobe Flash, przechwytuje dane dostępowe do stron bankowości elektronicznej oraz przejmuje kontrolę nad niektórymi opcjami urządzenia – między pozostałymi odczyt i wysyłanie SMS czy przekierowywanie połączeń".

"Złośliwe oprogramowanie kierować może do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych uwierzytelniających – numeru klienta, hasła i kodu jednorazowego służącego do autoryzacji operacji" - napisano.

W komunikacie PKO ostrzegł przed instalowaniem w urządzeniach mobilnych aplikacji wraz z nieznanych źródeł. "Przypominamy, że Bank nigdy nie prosi o podanie kodów autoryzacyjnych przy logowaniu oraz w żadnym wypadku nie wysyła maili wraz z linkiem do logowania do odwiedzenia serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na nietypowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa" - poradzono.

Również PKO prosi odbiorców o ewentualny kontakt wraz z infolinią.

Przypomniano także:

  1. Logując się do serwisu internetowego Banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków podanych przy poczcie mailowej czy nieznanych stronach internetowych!
  2. Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.
  3. Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
  4. Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, żeby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj władzy, poprawność numeru rachunku nabywcy, kwotę transakcji).

Źródło: PKO BP Przykładowe strony złośliwego oprogramowania udające serwisy bankowe

Bank centralny Rosji wstrzymał kupno zagranicznych walut Waluty