Co to jest roczny przychód cykliczny (ARR) i jak go obliczyć

Category: Jeśli Twoja
17 lutego 2021

Metryki – z odpowiednim kontekstem i zrozumieniem – to potężne narzędzia. Pomagają w kształtowaniu sukcesu Twojej firmy, prowadzą do skuteczniejszych prognoz i napędzają strategię rozwoju firmy.

W przypadku firm abonamentowych roczny przychód cykliczny (ARR) jest jednym z tych wskaźników. Zapewnia ogólny przegląd kondycji Twojej firmy i pomaga obliczyć tempo, w jakim musisz się rozwijać, aby dalej budować swój sukces.

Co to jest ARR (roczne przychody cykliczne)?

Roczne przychody cykliczne (ARR) to niezbędny wskaźnik biznesowy SaaS, który pokazuje, ile cyklicznych przychodów możesz się spodziewać na podstawie rocznych subskrypcji. ARR to również roczna wersja miesięcznych przychodów cyklicznych (MRR) reprezentujących przychody w roku kalendarzowym.

Jak obliczyć ARR?

Sposób obliczania ARR będzie zależał od wielu czynników, w tym od istniejącej strategii cenowej i złożoności modelu biznesowego. Jako podstawowy miernik kontekstualizacji ogólnego wzrostu i tempa, w jakim można go skalować, w grę wchodzi wiele czynników.

Zebraliśmy podstawowe równanie, które pomoże Ci zacząć.

Formuła ARRFormuła ARR jest prosta: ARR = (całkowity roczny koszt subskrypcji + powtarzające się przychody z dodatków lub uaktualnień) – Przychody utracone w wyniku anulowania.

Należy zauważyć, że wszelkie przychody z rozbudowy uzyskane dzięki dodatkom lub uaktualnieniom muszą wpływać na roczną cenę subskrypcji klienta. Żadne jednorazowe opcje nie powinny być uwzględniane w tych obliczeniach.

Jeśli Twoja strategia cenowa opiera się bardziej na miesięcznych przychodach cyklicznych (MRR), możesz również obliczyć ARR, mnożąc MRR przez 12.

Dane, których będziesz potrzebowaćWszelkie zmiany tych danych będą miały bezpośredni wpływ na Twoje obliczenia.